a torcs > 텀블러수집기

본문 바로가기
사이트 내 전체검색


회원로그인

실시간 급상승 검색어
텀블러수집기

PHOTO | a torcs

페이지 정보

작성자 지연 작성일18-11-14 01:01 조회314회 댓글0건

본문

gepitanulasokba:

Maga a program a The Open Racing Car Simulator, ami igazából azért jó, mert nyílt forráskódú meg ingyenes meg minden (és azért rossz, mert a konzulenseimnek nem volt idejük belemélyedni, úgyhogy ha elakadtam, csak tippelgetni tudtak, nem feltétlen igazi segítséget adni). Amúgy rendkívül fain kis program - rendesen van benne rendesen aerodinamika, kerékslip (lényegében az, hogy a kerék mennyire “pörög ki”, ha nagyon le akarom egyszerűsíteni), futóműmodell, stb. Azonban ami számomra nagyon fontos: úgy lett megírva, hogy egy egyszerű kiegészítő letöltése után könnyen lehessen írni hozzá saját “robotpilóta” programot.

tumblr_inline_pglulfUEOn1se7o4b_540.png

Lényegében ki lehet nyerni egy csomó kimenetet, szenzoradatokat, például ilyeneket, hogy sebesség, oldalirányú hiba, szöghiba (a pálya középvonalához képest), 19 db távolságszenzor, ami a pálya szélének a távolságát jelzi (mint a fenti képen is látszik), meg hasonlóak. Nagy hátránya, hogy ez így sajnos alkalmatlan lookahead tervezésre (azaz mindig csak a pálya adott pontjában ismerem az adatokat, nem látom előre a trajektóriát, de még azt sem, hogy mikor lesz kanyar, ami mondjuk tök jó lenne - úgyhogy erre nekem kellett írni függvényt).
A bemeneti adatok pedig igazából nem túl sokak - gázpedálállás, fékpedálállás, kormányszög és sebességi fokozat (meg még 1-2 dolog, amit úgyse használ senki). De amúgy még egy rendes blokkolásgátló sincsen benne, szóval eléggé alacsony szintű az egész.

Az ilyen programokat, amik arra íródtak, hogy kommunikáljanak a TORCS-szal, klienseknek nevezzük. A TORCS 20 milliszekundumonként elküldi az adatokat a kliensnek (vagyis pontosabban az kérdezi le :D ), és 10 milliszekundum múlva válaszol. Ha addig nem sikerült megszülni, hogy mi a válasz, akkor az előző parancsot küldi el. Ráadásul ha nem fér bele a 20 ms-ba sem, akkor nem egyszerűen kihagyja a progi a következő lekérdezést, vagy késve kérdez le, hanem késve kapja le az időben megtörtént lekérdezést - ez tud cukiságokat művelni, főleg, ha neurális hálókkal dolgozunk. Ugyanis az egy rendkívül számításigényes dolog, erős gép kell hozzá, hogy időben ki tudjuk számolni a dolgokat. Az pedig nem vicces, hogy 10 helyett tegyük fel 30 ms, amíg elküldi a válaszokat, akkor már pár másodperc múlva tetemes késésben lesz az egész önmagához képest - az autó már megtett mondjuk 500 métert, de még a 200 méterhez tartozó adatokra számol valami kimenetet, és ez a különbség egyre csak nő a pályával haladva. Így sajnos egy eléggé satnya neurális hálóval kellett dolgoznom, ami nem feltétlenül képes visszaadni a nüanszokat, amik fontosak lennének a pálya maradéktalan tejlesítéséhez. Ez nagy hátránya az egész környezetnek, és a következő félévben ezért lesz az, hogy “hátralépek kettőt”, és saját környezetet írok majd a teszteléshez - sajnos csak 2D-s, felülnézetit, de ott majd tetszőleges időm lesz számolni, mert egyébként sem real time-ban kell dolgoznom, nincsen ez a megkötés, mint ez a program esetén. Reménykedjünk a legjobbakban ^^


Kép forrása

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.


접속자집계

오늘
839
어제
984
최대
13,412
전체
372,714
그누보드5
회사소개 개인정보취급방침 서비스이용약관 Copyright © 소유하신 도메인. All rights reserved.
상단으로
모바일 버전으로 보기
untitled
untitled
untitled
untitled
untitled
untitled
untitled
untitled